جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بهبود رتبه بندی سایت با تولید محتوا صوتی

اگر به دنبال بهبود رتبه بندی سایت خود در نتایج جستجو گوگل هستید، تولید محتوا صوتی می تواند به شما کمک کند. تولید پادکست یا محتوا‌ صوتی‌ یکی از موثرترین و در عین حال ارزان ترین روش های تبلیغات در دیجیتال مارکتینگ به شمار می رود. شما نیز می توانید از همین امروز شروع به تولید پادکست یا محتوا صوتی عمومی یا تخصصی کنید.

تولید محتوا صوتی

تولید محتوا صوتی

محتوا صوتی یا پادکست؛ مسئله این است؟

احتمالاً شما هم جز آن دسته افرادی هستید که فکر می کنند محتوا‌ صوتی‌ و پادکست هیچ تفاوتی با هم ندارند. اما اشتباه می کنید. محتوا صوتی در واقع نوعی فایل صوتی است که می توان با نرم افزارهای معمولی به آن گوش داد. تولید محتوا صوتی در زمینه های مختلف، کاربرد بسیار زیادی دارد. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو گوگل
  • ارائه فایل های صوتی آموزشی در زمینه های مختلف
  • به اشتراک گذاری فایل های صوتی در سایت های شناخته شده پادکست
  • انتشار متن سخنرانی های خود
  • تهیه و ارائه کتاب های صوتی
  • به اشتراک گذاری محتوا صوتی در شبکه های اجتماعی

این چند نمونه تولید محتوا می توانند به بهبود سئو سایت شما کمک بسیار زیادی بکنند. اکنون این سوال ممکن است برایتان پیش بیاید که پادکست چه فرقی با محتوا صوتی دارد؟ پادکست نوعی محتوا صوتی به حساب می آید که تنها با نرم افزارهای خاص می توان به آن گوش داد. برای این که بتوانید به پادکست های مختلف گوش دهید، باید مشترک آن شوید. پادکست ها معمولاً شامل چند محتوا صوتی هستند و مشترکین می توانند به تمام آن ها گوش دهند.

فرق پادکست یا محتوا صوتی

فرق پادکست یا محتوا صوتی

چرا محتوا‌ صوتی‌؟

اگر هنوز در مورد قرار دادن محتوا صوتی در سایت یا وبلاگ خود مردد هستید، شاید با اطلاع از مزایا آن نظرتان تغییر کند. برخی از مهم ترین مزایا محتوا صوتی عبارتند از:

  • ایجاد برندینگ در ذهن مخاطب و پیشگام بودن در زمینه تولید پادکست های تخصصی
  • افزایش رضایتمندی کاربران از محتوا ارائه شده در سایت
  • به وجود آوردن فرصت ایده آل برای کاربران نابینا
  • افزایش سرعت بارگذاری سایت به دلیل پایین بودن حجم فایل های صوتی در مقایسه با تصویری
  • بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو از جمله گوگل

علاوه بر این، تولید پادکست و محتوا صوتی از کم هزینه ترین روش های تبلیغات به شمار می رود.

مزایا محتوا صوتی

مزایا محتوا صوتی

تولید محتوا صوتی چه تاثیری بر سئو دارد؟

محتوا صوتی نیز مانند محتوا تصویری یا ویدیویی دارای امتیاز سئو جداگانه ای است. در نتیجه، با تولید چنین محتوایی می توانید سئو سایت خود را به میزان قابل توجهی بهبود دهید. اگر به مباحث دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید، آموزش تولید محتوا صوتی می تواند به شما کمک کند. به منظور افزایش تعداد مخاطبان سایت خود می توانید فایل صوتی سایت یا وبلاگتان را تهیه کنید و آن را انتشار دهید.

به طور کلی، تولید پادکست و محتوا‌ صوتی‌ نه تنها بر بهبود سئو سایت بلکه در افزایش تعداد مخاطبان تاثیرگذار است. با توجه به ترجیح محتوا صوتی بر محتوا متنی، انتظار می رود که در آینده ای نه چندان دور شاهد قرار گرفتن پادکست ها در نتایج جستجو گوگل باشیم. بنابراین، از همین امروز شروع به تولید محتوا برای سایت خود کنید.

اثر محتوا‌ صوتی‌ بر سئو سایت

اثر محتوا‌ صوتی‌ بر سئو سایت

نحوه محاسبه هزینه تولید محتوا صوتی

اگر صاحب سایت یا وبلاگ هستید و می خواهید محتوا صوتی یا پادکست تولید کنید، حتماً باید از هزینه آن اطلاع یابید. به این نکته توجه داشته باشید که تولید پادکست و محتوا‌ صوتی‌ نسبت به سایر انواع محتوا گران تر است. در واقع نمی توان با هزینه کم، محتوا‌ صوتی‌ ارزشمند و جذابی تولید کرد. به منظور تولید هر نوع محتوا صوتی به حداقل سه نفر (نویسنده، گوینده و ویراستار) نیاز خواهد بود.

به طور کلی، مدت زمان صرف شده و همچنین تجربه تیم تولید پادکست یا محتوا‌ صوتی‌ بر هزینه نهایی تاثیر می گذارند. در نتیجه، اگر می خواهید سئو سایت خود را از طریق تولید پادکست یا محتوا صوتی بهبود دهید، به دنبال قیمت پایین نباشید. هر چه هزینه بیشتری بپردازید، کیفیت فایل صوتی که در اختیارتان قرار می گیرد، بالاتر خواهد بود. به طور کلی، هزینه تولید محتوا صوتی به صورت کلمه ای محاسبه می شود.