جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

بررسی مراحل اجرای بازاریابی محتوا (content marketing)

تیم تحریریه عصرینو
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱
بازاریابی محتوا

برای ارائه تعریفی درباره ی بازاریابی محتوا (content marketing )، می توان آن را به دید یک فرایند نگریست. فرایند بازاریابی ای است که در تعریفی غیر رسمی می توان آن را به عنوان ابزاری برای حفظ و جذب مشتری دانست که به صورت مکرر در حال ارتقا یافتن و هم سطح شدن با نیاز مشتریان می باشد.

در بازاریابی محتوایی(content marketing) طبق الگو و استراتژی های مختلف و از طریق تولید و جمع آوری مکرر محتوا می توان به راحتی مخاطبین را جذب و نگهداری کرد.

البته باید به این نکته اشاره کرد که ایجاد یک استراتژی بازاریابی محتوا برای هر کسب و کار نیازی ضروری است. در واقع استراتژی در بازاریابی محتوا، بینش مناسب برای تحقیق و ساختن محتوای عالی و برنامه ریزی برای آن را در اختیار قرار می دهد.

در ادامه ی این مطلب، به توضیح کاملی درباره مراحل اجرای بازاریابی محتوا می پردازیم.

بازاریابی محتوایی(content marketing ) چه اهدافی را در بر می گیرد؟

هدف بازاریابی محتوایی یا (content marketing)، در درجه اول انتشار محتوای تبلیغاتی مناسب برای جذب و راهنمایی مشتری است. اما قاعده ای که رعایت می شود، تبلیغ غیر مستقیم محصول است.

مطلب فوق به این معناست که فرد تولید کننده محتوا از طریق ارائه ی اطلاعات سودمند در مورد خدمات و محصولات مورد نظر ، می تواند برای مشتریان ارزش تولید کرده و در آخر محصول خود را به آنها بفروشد.

در قدم بعدی هدف بازاریابی محتوایی یا (content marketing)، حفظ مشتریان خود است. به گونه ای که افراد را به مخاطبین وبسایت یا صفحه ی مجازی خود تبدیل کند.

این امر در صورت ترغیب مشتریان برای برقراری ارتباط با عرضه کننده و ایجاد انگیزه برای بازدید مجدد از وبسایت یا صفحه مجازی انجام می گیرد.

از دیگر اهداف بازاریابی محتوایی(content marketing) می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جلب رضایت موتورهای جستجوگر
  • افزایش اعتبار برند توسط ایجاد آگاهی
  • تولید سرنخ هایی برای فروش
  • تولید انواع محتوا های تبلیغاتی مانند: محتوای تصویری، محتوای متنی و محتوای ویدیویی

مراحل اجرای بازاریابی محتوایی(content marketing):

همانطور که در مطالب فوق نیز اشاره شد. برای نتیجه بخشی هر چه بیشتر یک بازاریابی محتوا نیاز به مجموعه ای از استراتژی های مناسب می باشد.

در واقع اگر بدون در نظر داشتن استراتژی مناسب تولید محتوایی صورت بگیرد، زمان و هزینه بی بازگشتی صرف خواهد شد و نتیجه ای در بر نخواهد داشت.

بنابراین به شرح مراحل اجرای بازاریابی محتوایی(content marketing) می پردازیم.

  • در ابتدا اهداف خود را تعیین کنید.

تعیین هدف در بازاریابی محتوایی، به فهم چرایی تولید محتوا کمک شایانی خواهد کرد. در واقع فرد تولیدکننده محتوا باید آگاه باشد که تمایل دارد به چه کارهایی بپردازد. آیا تصمیم دارد سرنخ های فروش بیشتری را تولید کند یا تمرکز بر اطلاع رسانی و معرفی برند خود دارد.

  • به تعریف مخاطب بپردازید.

در این مرحله، تولیدکننده محتوا موظف است که یک شخصیت برای مخاطب هدف خود ایجاد کند. باید توجه کرد که مخاطب هدف دارای چه علایق، نیازهایی می باشد. البته برای تکمیل این روند لازم است که در کنار تمامی این اهداف توجه خاصی روی سن و جنسیت مخاطب داشت.

  • تحقیق درباره کلمه کلیدی مناسب

در بازاریابی محتوایی (content marketing)، مخاطبان در حال جستجوی آنلاین هستند. بنابراین باید به بررسی کلمات کلیدی که افراد در تمامی موتورهای جستجوگر به ویژه گوگل، انتخاب و جستجو کرده اند بپردازید.

  • مرور محتوای موجود

این مرحله شامل بررسی محتواهایی می شود که از قبل بارگذاری شده است. با بررسی این موارد می توان به این نتیجه رسید که مخاطبین از چه محتواهایی استقبال می کنند یا برای دسترسی به سایت شما از چه کلمات کلیدی استفاده کرده اند.

این مرحله از چنان اهمیتی برخوردار است که به شما کمک می کند تا استراتژی مخصوص به خود را طراحی کرده و حتی درباره ی منابع خود برنامه ریزی کنید.

نتیجه گیری

در انتهای تمامی مطالب ارائه شده در خصوص بازاریابی محتوایی (content marketing)، باید گفت: پس از پشت سر گذاشتن تمامی این مراحل باید تمرکز بیشتری بر محتوای ایجاد شده، انتشار و نحوه ی تبلیغ و اصلاح مکرر محتوا و فعالیت رقیبان بازار و محتوا خود داشته باشید.

 

محصولات مرتبط:

مقالات مرتبط:

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 − 3 =

مطالب مرتبط

طراحی بنر ثابت و متحرک

طراحی بنر ثابت و متحرک طراحی بنر ثابت و متحرک یک طراحی گرافیکی تبلیغاتی در شبکه جهانی است ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۲ شهریور ۱۳۹۹
تولید محتوا آموزشی

آشنایی با روش‌های تولید محتوا آموزشی

می‌خواهیم روش‌های تولید محتوا آموزشی را به شما بیاموزیم و هم‌چنین به بررسی انواع محتوا ( متنی، ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۸ مهر ۱۴۰۰

آموزش طراحی وب سایت شامل آموزش چه مهارت هایی می شود؟

آموزش طراحی وب سایت شامل آموزش طرح ریزی و ایجاد وب سایت ها است و شامل مجموعه ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۹ آذر ۱۳۹۹