جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

هر آنچه نیاز است درباره طراحی سایت فروشگاهی بدانید

تیم تحریریه عصرینو
۲۹ تیر ۱۴۰۲
طراحی سایت فروشگاهی

جایگاه تکنولوژی در زندگی بشر، روز به روز در حال بیشتر شدن است،  بعد از همه گیر شدن کرونا، میزان علاقه و توجه مردم به سایت های فروشگاهی و به طور کل خرید های اینترنتی افزایش یافت، همچنین خیلی از ما، به دلیل شاغل بودن، وقت کم، ترافیک، مساعد نبودن آب و هوا و دیگر دلایل، ترجیح میدهیم به جای خرید حضوری، به صورت آنلاین خرید کنیم، همچنین به دلیل افزایش توجه مردم به این نوع از خرید، داشتن یک فروشگاه اینترنتی این روزها میتواند شغلی بسیار پرسود باشد، شما میتوانید حتی از داخل منزل خود، یک سایت فروشگاهی راه بیندازید و کسب درآمد کنید، حال فکر کنید قدم اول را برداشته اید و سرمایه و کالایی که میخواهید ارائه کنید را انتخاب کرده اید، قدم بعدی، که مهم‌ترین قدم است، طراحی سایت فروشگاهی شماست، حتی در خرید حضوری هم، قبل از آنکه بخواهید از جایی خرید کنید به ویترین و ظاهر فروشگاه نگاه می‌کنید، گمان میکنم با همین مثال اهمیت این امر را متوجه شده باشید، در ادامه راجع به این موضوع نکاتی را به شما خواهم گفت که حتما به شما کمک خواهد کرد، با ما همراه باشید.

  1. در طراحی سایت فروشگاهی به چه عناصری باید دقت کرد؟

در ادامه با مهم ترین عناصر در طراحی سایت فروشگاهی آشنا می شویم:

  • جلوه ی کلی

دنیای امروزه به شدت به سمت مینیمالیسم و ساده گرایی پیش رفته است، مردم همه چیز را ساده میپسندند، طراحی های شلوغ، سایت هایی با رنگ های نامناسب و آشفته تاثیر بدی بر ذهنیت مشتری و به تبع بر میزان فروش سایت شما خواهند گذاشت. طراحی سایت فروشگاهی باید به نوعی باشد که علاوه بر زیبایی، ظاهر ساده آن باعث ایجاد حس راحتی در مشتری شود.

بیشتر بخوانید: سایت فروشگاهی و نکات مهم در طراحی آن

  • نام فروشگاه شما، ماندگار در ذهن ها

بهتر است نامی که برای فروشگاه خود انتخاب میکنید نام شخص و یا نام خود محصول نباشد، میتوانید با استفاده از خلاقیت خود و استفاده از کلمات مرتبط با کالایی که ارائه میدهید یک نام ماندگار و زیبا انتخاب کنید، فراموش نکنید که نام فروشگاه شما در افزایش فروش شما بسیار موثر است، حتی وقتی یکی از مشتریان شما میخواهد به فردی دیگر فروشگاهتان را معرفی کند، نامی که برای سایت فروشگاهی خود انتخاب کرده اید در جذب مخاطب جدید اهمیت بسیاری دارد.

  • لوگوی فروشگاه شما، هویت آن است

تابلوی یک فروشگاه میان شلوغی خیابان، باید جذاب باشد و مخاطب را به سمت خود بکشاند، همانطور که لوگویی که در طراحی سایت فروشگاهی به کار می رود، میتواند تاثیر بسیاری بر جذب مشتری و همچنین ماندگاری آن در ذهن آنها داشته باشد.

بهتر است لوگوی فروشگاه شما، نمادی از محصولی که برای ارائه دارید باشد، ویژگی های فروشگاهتان را به خوبی نشان دهد و صد البته که رنگ لوگو هم در نمایش مفهوم نهفته در آن بسیار حائز اهمیت است.

توصیه ی من به شما این است که لوگویی را انتخاب کنید که علاوه بر سادگی، به طور غیرمستقیم نشان دهنده ی عملکرد و محصولات فروشگاه شما باشد، تاثیر یک لوگوی مرموز بسیار بیشتر است، انسان ها همواره کنجکاوی و کند و کاو را دوست داشته اند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت فروشگاهی حرفه ای، اولین گام برای موفقیت یک کسب و کار

  • اهمیت رنگ ها در طراحی سایت فروشگاهی

رنگ ها دنیای بسیار گسترده ای دارند و تاثیرگذاری و اهمیت آنها، غیر قابل انکار است، رنگ ها میتوانند نماد بسیاری از احساسات، اشیا و مکان ها باشند.در طراحی سایت ها، بروشورها، کارت های ویزیت و همه چیز کاربرد دارند. سایت هایی که مرتبط با ماشین آلات و اتومبیل هستند معمولا از رنگ های سرد و به ویژه رنگ های طیف طوسی استفاده میکنند که ما را به یاد فلزات می اندازد، و رنگی که میان فروشگاه های غذایی استفاده میشود، به طور معمول اغلب از میان رنگ های گرم است، در طراحی سایت فروشگاهی خود به رنگ ها دقت کنید، سعی کنید به جای استفاده از چند رنگ، طیفی خاص از یک یا دورنگ را استفاده کنید، فراموش نکنید که ساده گرایی بسیار مهم است.

اهمیت رنگ ها در یک سایت فروش گل

اهمیت رنگ ها در یک سایت فروش گل

  • حس صمیمیت، جلب اعتماد

سعی کنید در تمام بخش ها، به ویژه صفحه ی اصلی و منوی سایت، همه چیز ساده باشد و طراحی آن به نحوی باشد که حس صمیمیت را در مشتری ایجاد کند، وقتی مشتری حس آرامش کند، اعتمادش هم به سایت شما بیشتر میشود.

بیشتر بخوانید: پیش از سفارش انجام طراحی سایت باید چه کار کنیم؟

  • از مشتری نظر بخواهید

بهتر است بخشی برای گذاشتن نظر در سایت شما وجود داشته باشد، تاثیر این امر وقتی بخش نظرات به طور اختصاصی مربوط به همان محصول باشد بیشتر است، نظرات مشتری هایی که از شما خرید کرده اند میتواند اعتماد مشتریان جدید را جلب کند و باعث فروش بیشتر شود.

  1. طراحی سایت فروشگاهی خود را به چه کسی بسپاریم؟

حال که برخی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی را میدانیم، سوالی که پیش می آید این است که طراحی سایت فروشگاه خود را میتوانیم خودمان انجام دهیم؟

پاسخ منفی است، مگر آنکه در این حوزه متخصص باشید، طراحی سایت و به ویژه سایت های فروش، نیازمند تجربه و مهارت بسیار است، که نیازمند زمان و تلاش بسیار است، بهتر است طراحی سایت‌ فروشگاه‌ خود را به متخصصان این حوزه بسپاریم، آن ها تمام نکاتی که باعث بهتر دیده شدن و فروش و سود دهی فروشگاه شما میشود را میدانند و این دانسته ها را با تجربیات بسیار خود به دست آورده اند، یک متخصص طراحی سایت، در زمان کم میتواند یک سایت تاثیرگذار و مناسب با فروشگاه شما طراحی کند.

بیشتر بخوانید: طراحی سایت به همراه علت اهمیت ویژه آن برای مشاغل

  1. معایب و مزایای سایت های آماده

امروزه وجود بسیاری از سایت ها که میتوانید از آن ها یک سایت آماده برای فروشگاه خود بخرید، کار را بسیار راحت کرده است، اما همیشه راحت ترین راه بهترین راه نیست، به طور حتم سایتی ای که از قبل آماده نشده و به طور تخصصی برای فروشگاه شما طراحی میشود پتانسیل بیشتری برای موفقیت دارد، اهمیت شما به طراحی سایت فروشگاهی خود نیز برای خیلی از مشتریان آشکار خواهد بود، امروزه افراد بسیاری خرید های خود را به صورت اینترنتی انجام میدهند، با سایت های فروشگاهی بسیاری آشنا هستند و این فضا را بسیار رقابتی کرده است، احساسی که از یک سایت تخصصی و با طراحی حرفه ای به مخاطب منتقل خواهد شد بسیار قوی تر از سایت های آماده است.

نمونه ای از یک سایت آماده

نمونه ای از یک سایت آماده

همچنین به این نکات دقت کنید که:

  • از تبلیغات زیاد و به ویژه غیرمرتبط بپرهیزید.
  • منوی سایت فروشگاهی شما ساده و روان باشد.
  • از عکس های مرتبط، با کیفیت و حرفه ای استفاده کنید.
  • درگاه پرداخت، امن و قابل اعتماد باشد.
استفاده از عکس های تخصصی و با کیفیت

استفاده از عکس های تخصصی و با کیفیت

پس اگر شما هم به دنبال کسب درآمد به وسیله ی یک سایت فروشگاهی هستید و یا فروشگاه حضوری دارید اما قصد دارید با ایجاد یک سایت به فروش خود بیفزایید، این نکات را در نظر بگیرید و درآخر، ساده گرایی را فراموش نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + چهارده =

مطالب مرتبط

سئو حرفه‌ای

جدیدترین تکنیک‌های سئو حرفه‌ای سایت

زمانی که صحبت از سئو حرفه‌ای می‌شود بسیاری از افراد به دنبال تکنیک‌هایی هستند تا بتوانند در ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۰
تعرفه سئو سایت

انواع تعرفه سئو سایت و اصول قیمت‌دهی

این روزها یکی از دغدغه‌­های اصلی صاحبان سایت، آگاهی از تعرفه سئو سایت برای اقدام به‌منظور بهینه­‌سازی ...
تیم تحریریه عصرینو
۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰

رشد تجارت با طراحی سایت اختصاصی به همراه مزایای آن

طراحی سایت اختصاصی که سریع، ایمن، به درستی مدیریت شده و از ابزار نرم افزاری کاملی برخوردار ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۱ آبان ۱۳۹۹