جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

اصول محتواگذاری سایت برای بهبود سئو

تیم تحریریه عصرینو
۲۲ تیر ۱۴۰۲
محتواگذاری سایت

یکی از مهم ترین نکات در تولید محتوا، نحوه محتواگذاری سایت است. رعایت اصول محتواگذاری در سایت بر بهبود رتبه بندی و بهینه سازی سئو تاثیر می گذارد. این اصول در عین سادگی می توانند اهمیت بسیار زیادی داشته باشند و رعایت نکردن آن ها باعث از بین رفتن زحمات شما می شوند. محتواگذاری به معنای قرار دادن عکس یا ویدیو در یک متن بر اساس اصول بهینه سازی سئو است. یک محتوا خوب بدون رعایت اصول محتواگذاری به نتیجه نمی رسد.

اولین اصل در محتواگذاری سایت؛ تکرار کلمه کلیدی

انتخاب کلمه کلیدی در محتواگذاری بسیار اهمیت دارد. این انتخاب باعث بهبود رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو ازجمله گوگل می شود. کلمه کلیدی باید در تمام متن در جای مناسب تکرار شود. عدم استفاده درست و مناسب از کلمه کلیدی در متن، باعث گرفتن نمره منفی از گوگل می شود. گوگل به دلیل غیر مرتبط بودن کلمه کلیدی با متن، نمره منفی به مقاله می دهد.

بیشتر بخوانید: تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های آنلاین

التبه، تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی نیز هیچ کمکی به رتبه بندی محتوا در نتایج گوگل نمی کند. به این نکته توجه داشته باشید که بسیاری از محتواها به دلیل تکرار بیش از اندازه کلمه کلیدی در محتواگذاری سایت، نمره منفی دریافت می کنند. کلمه کلیدی باید در عنوان و در ابتدا محتوا قرار گیرد.

استفاده از کلمه کلیدی

استفاده از کلمه کلیدی

برای انتخاب عنوان وقت بگذارید

علاوه بر کلمه کلیدی، انتخاب عنوان مناسب بسیار اهمیت دارد. عنوان ها یاید با دقت انتخاب شوند؛ در غیر اینصورت، تاثیرگذاری بر ذهن مخاطب نخواهند داشت. زمانی که کاربران شروع به جستجو کلمه کلیدی مدنظر در گوگل می کنند، عنوان مقاله ها به نمایش در می آیند. کاربر، مقاله ای را انتخاب می کند که عنوان جذاب تری داشته باشد. بنابراین، هر چقدر هم محتوای خوبی نوشته باشید، اگر عنوان مناسبی انتخاب نکنید، زحمات شما بی نتیجه خواهد بود.

قرار دادن متون کپی ممنوع!

هدف اصلی از محتواگذاری سایت، ارائه مقالاتی است که برای کاربران جذابیت دارند. با این وجود، مقالاتی که به صورت کپی از سایت های دیگر نوشته شوند، هیچ فایده ای ندارند. چنین محتواهایی باعث بهبود رتبه بندی سایت در نتایج موتورهای جستجو نمی شوند. اگر می خواهید سایت موفقی داشته باشید، مقاله های کمتر ولی باکیفیت تری تولید کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه یک محتوای یونیک و سئو شده تولید کنیم؟

به این نکته توجه داشته باشید که کپی متن از ورد در کار با سایت باعث ایجاد یکسری کدهای ناخواسته می شود. به منظور حل این مشکل، ابتدا متن را در notepad و سپس در سایت کپی کنید. توجه به این نکات از اصول محتواگذاری در سایت به شمار می روند.

خوانایی محتوا

خوانایی محتوا

به خوانایی متون خود توجه کنید

انتخاب کلمه کلیدی، عنوان و قرار دادن تصاویر باعث جذابیت متن می شوند. با این وجود، خوانایی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. استفاده از فونت مناسب و پاراگراف بندی درست متن باعث افزایش خوانایی و ترغیب کاربر به مطالعه مقاله می شود. کاربران اینترنتی حوصله وقت گذاشتن بیش از اندازه برای متون بی کیفیت ندارند. در نتیجه، در محتواگذاری سایت به این نکات توجه کنید:

  • محدود کردن هر پاراگراف به کمتر از چهار خط
  • استفاده از عکس های مرتبط و مناسب
  • بکارگیری فونت های مناسب با اندازه های درست
  • بولد کردن بخش های مهم از متن

به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از زیرعنوان های مناسب می تواند به افزایش خوانایی متن کمک کند.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تکنیک های تولید محتوا برای داشتن محتوایی عالی

افزایش جذابیت متن با افزودن عکس

کمتر سایتی می بینید که بدون تصاویر ارائه شوند. به گفته بسیاری از مشهورترین شرکت های سایت ساز، تصاویر جذابیت بصری را به متن اضافه می کنند. این تصاویر باید با کیفیت و زیبا انتخاب شوند. با این وجود، در انتخاب تصاویر فقط به زیبایی توجه نکنید بلکه ارتباط آن ها با متن بسیار اهمیت دارد. به منظور افزایش سرعت بارگذاری سایت، حجم تصاویر خود را با نرم افزارهایی از قبیل فتوشاپ و سایت ساز کاهش دهید و سپس در متن قرار دهید. علاوه بر این، نوشتن یک توضیح مناسب در زیر عکس نیز باعث بهبود سئو سایت می شوند.

افزودن عکس به محتوا

افزودن عکس به محتوا

بررسی محتوا سایت های رقیب

به منظور بهبود محتواگذاری سایت، بررسی محتواهای تولید شده توسط سایت های رقیب بسیار مهم تلقی می شود. اگر به دنبال بهبود رتبه بندی سایت خود هستید، به تخصص افراد حرفه ای نیاز پیدا خواهید کرد. مجموعه عصری نو یکی از پیشگامان در زمینه طراحی سایت و تولید محتوا به شمار می رود و می تواند به شما در زمینه محتواگذاری در سایت کمک کند. تمامی خدمات این مجموعه با کیفیت بالا و قیمت مقرون به صرفه ارائه می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + دوازده =

مطالب مرتبط

بازاریابی محتوایی

نکات مهمی که در بازاریابی محتوایی باید مورد توجه قرار بگیرد

کسب و کارها در سال های اخیر تغییرات گسترده ای در بخش های مختلف داشته اند. یکی ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۰ آذر ۱۴۰۰
لوگو چیست

لوگو چیست؟

لوگو چیست؟   لوگو یک نماد و یا یک نشانه است که می‌تواند نشانگر آرم و برند شما ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ مرداد ۱۳۹۹
تعیین قیمت سئو وب سایت

تعیین قیمت سئو وب سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

امروزه یکی از مسائل مهم برای مشاغل گوناگون تعیین قیمت‌های سئو وب سایت می باشد. این امر ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۰ آبان ۱۴۰۰