جستجو کردن
بستن این جعبه جستجو.

شناخت هدف کاربران از جست و جو؛ کلید سحرآمیز برای بهبود رتبه سئو و جذب ترافیک با کیفیت

تیم تحریریه عصرینو
۱۵ تیر ۱۴۰۲
هدف از جست و جوی کاربران

شاید شما مقالات و ویدیو های آموزشی در مورد سئو سایت به مفهوم هدف کاربران از سرچ، برخورد کرده باشید. اما آیا می دانید که هدف از (Search Intent)‌ چیست و چطور می توانید آن را شناسایی کنید؟ اگر درک روشنی نسبت به نیاز های کاربران داشته باشید، می توانید محتوا های متناسب با آن نیاز ها تولید کنید و در نتیجه میزان رتبه سایت خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید.

گوگل در سال 2019 با انتشار رسمی آپدیت BERT، هسته اصلی را هدف جست و جوی کاربر معرفی کرد. برای فهم بهتر این آپدیت و درک هدف سرچ کاربران، پیشنهاد می شود که این آپدیت منتشر شده را حتما مطالعه کنید.

پیدا کردن هدف کاربران از سرچ، برای کسانی که سایت های مختلفی اداره می کنند، بسیار چالش برانگیز است. این مقاله به شما کمک می کند تا با انجام کارهای زیر، به بهبود سئو سایت خود کمک کنید و مخاطب های بیشتری را جذب نمایید.

کارهای کلیدی جهت افزایش رتبه سایت عبارت اند از:

  1. درک نیاز دقیق کاربران.
  2. اولویت دادن به نیاز کاربران نسبت به امور دیگر.
  3. یادگرفتن مسیر برای درک هدف کاربران از جست و جو در موتور های سرچ گوگل.
هدف از جست و جو (Search Intent)

هدف از جست و جو (Search Intent)

یک مثال کاربردی برای درک بهتر نیاز کاربران از جست و جو های اینترنتی

شاید با تصور یک مثال ساده زیر بتوانید درک بهتری نسبت به نیاز کاربران از سرچ اینترنتی پیدا کنید.

زمانی را تصور کنید که دوست شما دارد یک موضوعی را تعریف می کند. در هنگام گوش دادن به صحبت های او هر کلمه را به طور جداگانه تحلیل نمی کنید بلکه سعی دارید تا با گوش دادن به صحبت های او، به منظور کلام دوست‌تان دست پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: نحوه تنظیم استراتژی محتوا جهت قوی سازی محتوا

برای مثال اگر دوست‌تان بگوید: (که از شدت سرما دچار لرزش در دست و پایم شدم)، شما از این حرف، متوجه می شوید که باید دمای اتاق را به کمک وسایل گرمایشی افزایش دهید. بنابراین شما توانسته اید منظور دوست خود را به خوبی متوجه شوید. در صورتی که اگر به هر یک از کلمات به طور جداگانه گوش میدادید به مفهوم حرف او دست پیدا نمی کردید.

جالب است بدانید که موتور های جست و جو در گوگل نیز دقیقا مانند رفتاری که شما در مثال بالا با دوست خود داشتید عمل می کند. این موتور های جست و جو از عبارت هایی که کاربر سرچ می کند، می تواند مفهوم و خواسته او را متوجه شود و مناسب ترین محتوا را در اختیار او قرار دهد.

شناخت دقیق هدف از جست و جوی کاربران و افزایش رتبه سایت

شناخت دقیق هدف از جست و جوی کاربران و افزایش رتبه سایت

تاثیر هدف جست و جو های اینترنتی کاربر بر آینده سئو و بهینه سازی موتور های جست و جو

برای آن که بتوانید نیاز کاربران را برطرف کنید به چیزی بیشتر از کلمه کلیدی در محتوای خود نیاز دارید. زیرا در چند سال اخیر اهمیت (Search Intent) از کلمه کلیدی یا همان کلید واژه محتوا پیشی گرفته است.

برای مثال؛ زمانی که کاربر عبارت ( خرید بلیت سینما ) را سرچ می کند، گوگل در تلاش است که هدف کاربر را متوجه شود. این اهداف می تواند شامل موضوع های زیر باشد:

  • آشنایی با سایت هایی که بلیت سینما را ارائه می دهند.
  • در مورد فیلم هایی که اکران می شود اطلاعات به دست آورد.
  • شاید هم تنها به دنبال خرید بلیت سینما می باشد.

بیشتر بخوانید: تاثیر انتخاب کلمه کلیدی مناسب بر دیجیتال مارکتینگ و کسب و کار های آنلاین

در این مثال اگر هدف کاربرد، فقط تهیه بلیت سینما به صورت اینترنتی باشد، سایت هایی که فقط به صفحه فروش بلیت سینما لینک می شوند، بدون نیاز به محتوای خاص، می توانند رتبه سایت خود را نسبت به دیگران افزایش دهند. به این معنی که افزایش رتبه سایت به دست کاربران است و محتوای سایت و استفاده از کلمه های کلیدی، دیگر تاثیر چندانی نخواهد داشت.

موتور های جست و جو گوگل به میزان زیادی به هدف کاربر اهمیت می دهد برای مثال اگر مکان های تفریحی شهر یا کشوری را جست و جو کنید، با توجه به زمان سرچ شما مثلا تابستان یا زمستان، مکان های مناسب آن فصل را پیشنهاد می دهد. این موضوع نشان می دهد که موتور های جست و جو گوگل به دنبال هدف اصلی کاربران می باشد.

تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران

تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران

چطور با 5 نکته طلایی محتوای مناسب برای کاربران خود با توجه به (Search Intent)‌ ارائه دهیم؟

برای بهبود سئو، توصیه می شود که تمرکز خود را بر روی شناخت هدف کاربران بگذارید و دیگر وقت خود را صرف پیدا کردن کلمه کلیدی و یا تعداد سرچ آن ها نکنید.

اگر به دنبال بهبود رتبه سایت هستید، می توانید با در نظر گرفتن (Search Intent) و رعایت 5 نکته زیر در مدت کوتاهی به هدف خود دست پیدا کنید.

     1. هم رنگ جماعت نباشید:

هم رنگ جماعت نبودن در تولید محتوا به این معنی است که اگر اکثر سایت ها در مورد یک موضوع محتوا تولید کرده اند شما از خود خلاقیت نشان دهید و محتوایی متفاوت تولید کنید.

     2. استفاده از کلمات کلیدی کوتاه را ممنوع کنید:

شما برای آنکه به هدف کاربران از سرچ نزدیک تر شوید و آن ها را بهتر درک کنید، بهتر است کلمه های کلیدی طولانی تری را برای محتوای خود انتخاب کنید. این کار باعث می شود مفهوم و هدف کاربر را بهتر درک کنید.

     3. تخصصی عمل کنید:

در هنگام تولید یک محتوا، تمام تمرکز خود را بر روی نقاط قوت خود بگذارید. به این معنی که به طور تخصصی به اصل موضوع بپردازید و از زیاده گویی دوری کنید.

بیشتر بخوانید: آشنایی با تکنیک های تولید محتوا برای داشتن محتوایی عالی

     4. محتوا را از دید کاربر نگاه کنید:

قبل از تولید محتوا خود را به جای کاربر قرار دهید. در این صورت می توانید متوجه شوید که باید چه محتوایی تولید کنید که نیاز کاربران را برطرف کند.

     5. فقط سخن گو نباشید:

در تولید محتوا بهتر است به سوال هایی که برای کاربران پیش می آید، پاسخ مناسب دهید. به عبارت دیگر فقط به دنبال فروش نباشید زیرا اگر با پاسخ گویی مناسب به پرسش ها، اعتماد مشتریان خود را جلب کنید، طبیعتا فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

توجه داشته باشید که الگوریتم های موتور های جست و جو گوگل همیشه دارای یک رویه مشخص نیست. بنابراین همواره سعی داشته باشید تا با کسب اطلاعات بیشتر در مورد تغییرات الگوریتم های مورد استفاده گوگل، همیشه آماده تغییر باشید. اگر در هنگام تولید محتوا همواره به شناخت نیاز کاربر و تلاش برای ارائه بهترین راهکار توجه داشته باشید، در مقابل تغییرات گوگل مقاوم خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

مطالب مرتبط

طراحی سایت آژانس هواپیمایی

با طراحی سایت آژانس هواپیمایی خود، میزان فروش و تعداد بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید

بیایید با این سوال شروع کنیم که چرا آژانس هواپیمایی شما به وب سایت مخصوص خود نیاز ...
نویسنده
۱۷ فروردین ۱۴۰۲

امنیت محتوا به همراه آموزش محافظت و ایجاد امنیت آن

هر انسان بالغ، مدیر و عاقلی می‌داند که باید محتواها، اطلاعات و رازهای شخصی و یا حتی ...
تیم تحریریه عصرینو
۲۷ مهر ۱۳۹۹
طراحی سایت سئو بیس

طراحی سایت سئو بیس با رعایت تمامی قوانین گوگل

طراحی سایت SEO base یکی از بهترین روش‌های طراحی سایت است. اگر با مفاهیم مربوط به سایت ...
تیم تحریریه عصرینو
۱۵ فروردین ۱۴۰۰